Dugnadsvakter i under Smaalenene Cup 2019

Her kommer det litt generell info til alle de flott dugnadsvaktene våre under helgens arrangement.

NB! Alle dugnadsvakter møter minimum 15 min før vakten starter. Meld dere til Hall ansvarlig for innlogging. Husk også å logg dere ut og skriv under på dugnadslisten før dere går.

Kafévakt/grillvakt:

VAFFELRØRE SOM GIR 3 LITER!

6 EGG (7 hvis du bruker små egg)

2,5 DL SUKKER

180 GR SMØR

12 DESILITER MELK

14 DL HVETEMEL (lurt å føle seg litt frem, da størrelsen på egg kan ha innvirkning.)

2,5 TS VANILJESUKKER

2.5 TS BAKEPULVER

2.5 TS KARDEMOMME

Egg og sukker piskes. Smeltet smør og melk blandes, Bland det tørre med våte.

 

Det presiseres at røren skal leveres i flasker eller melkekartonger. Det er umulig for oss å håndtere annen emballasje. Husk at mange skal levere, vi har ikke kjølemuligheter til å motta boller, ei heller kapasitet til å ta vare på emballasjen. Din røre blir ikke nødvendigvis brukt på din vakt.

Det må stå en og kontinuerlig smøre bagetter og dele opp frukt. Bruk godt med pålegg, en bagett deles i to, pakkes i folie. Instruks finner du på kjøkkenet over mengde pålegg.

All frukt dyppes i sitronvann etter at den er delt opp – så blir den ikke brun. Fordel passe mengde i et beger. Oversikt over mengde finner dere på eget ark på kjøkkenet.

En person må kontinuerlig stå og lage kaffe og steke vafler.

I tillegg må kassa betjenes av to personer. Prøv å unngå for lange køer, hold kontinuiteten oppe J og hold det rent og ryddig rundt deg. Eidsberghallen er det ikke baguetter.

I grillteltet er det 2 stykker dissa har ansvaret for å rigge opp og rigge ned. Dere skal også forberede salat og annet som trengs på deres stasjon.

Det er også i år kasse systemet iZettle dette er et meget enkelt system.  Det går nå

å betale både med kort og med vipps. Opplæring vil bli gitt, så møt opp i god tid.

Lunsjvakt skal sette frem og ha ansvar for lunsjen som serveres til de lagene som har kjøpt A-Kort. Rydde opp etter lunsj og hjelpe til i kiosken om det er tid til det, etter at lunsjen er ferdig.

Sekretariatsvakter: Det skal sitte to personer i sekretariatet på hver bane.  Disse må møte 15 min. før hver kamp, for å få litt innføring i hvordan ting gjøres.  Rapporten inneholder bare lagsnavn, og dere fører bare opp antall mål.

Det er ikke time-out eller andre pauser. Det er viktig å holde tiden, så her er det viktig å mase på både lag og dommere. 

Kamp tidene står i programmet.

Reglene spilles etter NHF sitt reglement.

Hold benkene og banen ryddig og rydd litt mellom kampene så det er hyggelig for neste lag og komme.

Etter endt kamp, skal resultatansvarlig / Hallansvarlig  ha rapporten.

Ryddehjelp: Ryddevaktenes hovedansvar er å holde hallene rene og pene igjennom hele cup helgen. Hver hall har utstyr til å håndtere søppel og vaske nødvendige arealer. Spør hallansvarlig i hallen om hvor du finner alt nødvendig utstyr.

Alle skift skal rydde holde hallen ryddig:

  • Tømme søppelkasser
  • Rydde tribuner, lagleder benker, garderober og toaletter.
  • Panteflasker skal sorteres ut i egne sekker, det er også egne panta stasjoner i hallene.
  • Fylle på toalettpapir og såpe på alle toaletter
  • Vaske over ved behov i garderober, innganger og toaletter.
  • Siste vakt alle 3 dagene skal vaske over toaletter og innganger, samt garderober om det er nødvendig. Pass på så det er hyggelig å komme i hallen dagen etterpå. Dette skal også gjøres underveis om det er nødvendig.

Spør hallansvarlig i hallen om det er noe du lurer på.

Ryddehjelp: Ryddevaktenes hovedansvar er å holde hallene rene og pene igjennom hele cup helgen. Hver hall har utstyr til å håndtere søppel og vaske nødvendige arealer. Spør hallansvarlig i hallen om hvor du finner alt nødvendig utstyr.

Alle skift skal rydde holde hallen ryddig:

  • Tømme søppelkasser
  • Rydde tribuner, lagleder benker, garderober og toaletter.
  • Panteflasker skal sorteres ut i egne sekker, det er også egne panta stasjoner i hallene.
  • Fylle på toalettpapir og såpe på alle toaletter
  • Vaske over ved behov i garderober, innganger og toaletter.
  • Siste vakt alle 3 dagene skal vaske over toaletter og innganger, samt garderober om det er nødvendig. Pass på så det er hyggelig å komme i hallen dagen etterpå. Dette skal også gjøres underveis om det er nødvendig.

Spør hallansvarlig i hallen om det er noe du lurer på.

Billettsalg: Deres oppgaver blir å ta vel imot gjestene våre. Vær blide og imøtekommende og selg billetter med ett smil. Følg nummermerking på billettene, og pass godt på pengeskrinet. Vi bruker iZettle dette er ett digitalt system som registrerer salget. Det er enkelt å bruke og opplæring vil bli gitt. Man kan da betale både med kort og med vipps

I år er det salg av 2 typer billetter:

Dagsbillett og helge pass.

Helgepasset er et armbånd dette skal du sørge på at kommer på armen til den som kjøper billetten. Gjesten har ikke lov til å putte det i lommen eller andre steder, det skal rett på armen.

Maskotten og Lunsj-kjøre vakt får egen beskrivelse av vakt direkte til seg.

Ta kontakt med hallansvarlig eller dugnadsansvarlig om det skulle være noe.

Dugnadsansvarlig: Kristine Skjolden 93435969

Takk for at du stiller på dugnad – din innsats kommer håndballgruppa til gode.

Informasjon til kjøkken og kiosk vakter

Forslag til arbeidsfordeling

1 person har ansvar for å trakte kaffe og skjære frukt og varme pølser.

1 person har ansvar for å steke vafler.

1 eller 2 personer står i kassa, men bistår kjøkkenet vis mulig.

1 person har ansvar for å varme og smøre bagetter, og skjære frukt.

(Behov for arbeidsfordeling vil variere fra hall til hall, spør hall ansvarlig i den hallen du er for mer informasjon) Alle kjøkken og kiosk vakter må samarbeide og hjelpe til der det trengs.

Baguettene smøres med smør, det legges 2 skiver skinke og 2 skiver ost pluss en salatbit i hver ende av bagetten. Paprika skjæres i ringer. Baguetten pakkes inn i folie. Baguetten skal være ca. 15 cm. Er det en lang baguett skal den deles i 2.

Frukten fordeles som følger:

All frukt skylles i vann.

Eple deles med en epledeler. Eplene legges i sitronvann. Ikke del opp for mage av gangen. Bananene deles i 3 om de er lange, er de veldig små deles de i 2. Bananene skal beholde skallet på og skrelles IKKE! Da blir de fort brune.

Fruktbeger skal inneholde:

# 3 eplebiter

# 1 bananbit

# 2 gulrøtter

# 2-3 sukkererter

# 8-10 druer

Ha plastfolie over fruktbegeret eller lokk om dere har tilgang på det.

Ellers oppfordrer vi alle til å holde det rent og ryddig rundt seg.

HUSK! Vask dere ofte på hendene.

Alle haller har fått utdelt engangshansker.

Ved manko på varer ta kontakt med hallansvarlig / Kioskansvarlig.